خدمات صندلی اداری

تعویض روکش صندلی اداری

تعویض روکش صندلی

تعمیر جک صندلی اداری

تعمیر جک صندلی

تعمیر مکانیزم صندلی اداری

تعمیر مکانیزم

تعویض پنج پر صندلی اداری

تعویض پنج پر صندلی

تعمیر دسته صندلی اداری

تعمیر دسته صندلی

تعویض چرخ صندلی

تعویض چرخ صندلی

تعویض فوم صندلی

تعمیر مبل اداری

تعمیر مبل اداری

موضوعات مهم در خصوص تعمیرات صندلی و مبلمان اداری

استفاده روزافزون از سیستم‌های اداری به‌ویژه انواع صندلی، نیاز به تنظیم و تعمیر این ملزومات نیز افزایش یافته و خدمات مرتبط با این فیلد کاری خود به شاخه‌ای جداگانه از صنعت تبدیل شده است.

صندلی اداری به شکل تخصصی و در مواردی متفاوت و متمایز از نمونه‌های دیگر، دارای بخش‌هایی است که هر یک پس از مدتی استفاده، به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. به‌علاوه، تنظیم این نوع صندلی برای کاربرد بهینه آن نیز بخشی از این پروسه را تشکیل می‌دهد که بی‌شک نیازمند داشتن تخصص و آگاهی‌های حرفه‌ای است.

تماس با واحد خدمات

در نوشتار پیش رو قصد داریم موضوع تعمیرات صندلی اداری را بررسی نموده و درباره هر یک از بخش‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم.

با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ضرورت تعمیر صندلی اداری

تعمیر صندلی اداری در تهران با توجه به گسترش ادارات و جداسازی بخش‌های مختلف اداری این روزها به یکی از مشاغل فنی با زیرشاخه‌های متنوع تبدیل شده است. ساعات طولانی کار در ادارات و نیاز به نشستن روی صندلی برای رسیدگی به کارها، وجود صندلی‌هایی با مشخصات فنی و طبی لازم را بیش از پیش الزامی نموده و به موضوعی جدی تبدیل کرده است.

ابداع انواع صندلی اداری با طراحی صنعتی و مهندسی قطعات و تجهیزات نیز برخاسته از همین نیاز است. به‌عبارتی، سلامت کاربران تا حد زیادی در گرو انتخاب بهینه تجهیزات و سیستم‌های ادارات به‌ویژه انواع صندلی اداری بوده و در ادامه نیز به حفظ و نگهداری آنها در بهترین شرایط بستگی دارد.

برندهای برتر تولیدکننده این تجهیزات، با اشراف بر این موضوع ضمن رعایت اصول استاندارد در تولید و به‌کارگیری متریال و قطعات باکیفیت، تدارکات لازم برای تعمیر این لوازم را پیش‌بینی کرده و امکان انجام سرویس‌، تعمیر و تعویض را برای آنها فراهم می‌آورند.

بدنه صندلی اداری از بخش‌های مختلفی شامل کف و پشت صندلی، روکش، پنج پر صندلی، دسته، جک و بسیاری قسمت‌ها و اجزای دیگر تشکیل شده است. در اغلب موارد با وجود تنوع درکیفیت ساخت این قطعات و گارانتی اعمال شده برای این تولیدات، هر یک از اجزاء سازنده صندلی اداری ممکن است در اثر استفاده مکرر و طولانی دچار عیب و ایرادهایی شده و نیاز به تعمیر پیدا کند.

هم‌چنین این نوع صندلی‌ها به‌ویژه نمونه‌های موسوم به سیستم، نیاز به تنظیمات اولیه داشته و در طول زمان نیز اغلب در مواردی به تنظیم مجدد نیاز پیدا می‌کنند.

مجموعه این عوامل، تعمیر صندلی را به شغلی تبدیل کرده که این روزها مشتری‌های فراوانی دارد. در ادامه مطلب به بررسی هر یک از اجزای صندلی که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند می‌پردازیم.

تعمیر صندلی اداری

تعویض روکش صندلی اداری

تعمیر صندلی اداری همانطور که گفتیم شامل بخش‌های مختلفی است که بعضی به بدنه و برخی به تجهیزات داخلی مربوط می‌شوند.

روکش صندلی از قسمت‌های مهم به‌کار رفته در نمونه‌های این تجهیزات اداری است. این بخش علاوه بر نقشی که در راحتی کاربران ایفا می‌کند به‌لحاظ بهداشتی نیز دارای اهمیت است. از انتخاب متریال مناسب برای روکش تا نصب صحیح و اصولی آن که اغلب به‌صورت مکانیزه و در کارخانه انجام شده و موارد و نکات زیادی در این مورد سهم دارند.

با وجود رعایت همه این موارد که به تولید و نصب مناسب روکش در یک صندلی استاندارد و باکیفیت منجر می‌‌شود، باز هم قسمت روکش صندلی به‌دلیل استفاده طولانی، تماس مکرر و اصطکاک بالایی که دارد در بسیاری از موارد دچار سایش یا پارگی شده و نیاز به تعمیرات صندلی در این بخش پیدا می‌شود. نگهداری نادرست یا مرور زمان نیز از دیگر مواردی هستند که نیاز به تعمیر یا تغییر روکش را ایجاد می‌کنند.

چگونه تعویض روکش صندلی اداری را انجام دهیم؟

تعمیر صندلی اداری در بخش روکش از قسمت‌های مهم این تعمیرات به‌شمار می‌آید. خوشبختانه امروزه فنی‌کارانی که در این حرفه مشغول به کار هستند، چنین مواردی را حتی بدون نیاز به جابجایی و مشکلات حاشیه‌ای، در محل شما انجام می‌دهند.

روکش صندلی اداری را می‌توان از میان جنس‌های متنوع، ازجمله پارچه و چرم انتخاب کرد و کار تعویض آن را انجام داد.

گام اول در این کار تهیه روکش جدید و تجهیزات لازم از قبیل پیچ گوشتی، منگنه دستی از نوع صنعتی و بزرگ، قیچی و دیگر ملزومات مورد نیاز است. در مراحل بعد ابتدا صندلی را برگردانده و رویه قدیمی از بخش نشیمن‌گاه و پشتی و نیز پلاستیک موجود در بخش نشیمن کاملا جدا می‌شود.

در صورتی که پارچه یا روکش آماده جدید دارای طرح باشد، لازم است به نوع برش و نصب توجه کامل شود. انتخاب جنس باکیفیت نیز در این مورد اهمیت داشته و شما را از دوباره‌کاری و اتلاف هزینه در این مورد معاف می‌کند. البته برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند روکش جدید را بدون جدا کردن لایه قدیمی و روی آن انجام دهند.

رعایت برخی جزئیات در تعویض روکش، مانند کشیدن کامل روکش برای صاف و یکدست شدن آن و استفاده از آستر نیز از مواردی هستند که به زیباتر شدن و تکمیل بهینه کار شما کمک می‌کنند.

پس از اتمام برش و نصب روکش جدید، لازم است کلیه مراحل بازکردن صندلی را که در ابتدای کار انجام داده‌اید به‌صورت معکوس تکرار کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که احتمال می‌دهید ترتیب مراحل را فراموش کنید یا با مشکلاتی مواجه شوید، آن را یادداشت نموده یا توسط گوشی فیلمبرداری کنید تا هنگام اجرای مراحل نصب مجدد قطعات، دچار مشکل نشوید. هم‌چنین بهتر است هنگام برش روکش جدید، زاپاس کافی و حتی اضافه در نظر بگیرید تا کار به‌درستی انجام شود. در انتهای کار نیز به‌راحتی زاپاس اضافه را حذف خواهید کرد.

پیشنهاد ما برای متریال تعویض روکش در تعمیر صندلی اداری، استفاده از نمونه‌های باکیفیت و ترجیحا چرم مرغوب است؛ زیرا این نوع صندلی با استفاده طولانی و مستمری که دارد از استهلاک بالایی برخوردار بوده و پارچه، اغلب گزینه مناسبی برای تعویض روکش آن به‌شمار نمی‌آید.

تعمیر و تعویض جک صندلی

تعمیر صندلی اداری در قسمت جک از موارد مهم و اصولی است که اغلب برای کاربران اداری پیش می‌آید. خرابی جک در این نوع صندلی‌ها مشکلی است که کاربران را دچار دردسر نموده و تمرکز آنها را از کار سلب می‌کند. علاوه بر تعمیراتی که روی این قسمت قابل انجام است، در مواردی نیز در صورت تشخیص پوسیدگی یا نیاز به صرف هزینه و زمان طولانی برای تعمیرات، می‌توان گزینه تعویض جک را انتخاب کرد. با این کار از صرف هزینه اضافه برای خرید صندلی اداری جدید معاف خواهید شد.

تعمیر صندلی اداری

مهم‌ترین وظیفه جک صندلی، تنظیم ارتفاع آن است که به سلامت کمر و زانوهای کاربران کمک شایانی می‌کند. جک هیدرولیک که با نام سیلندر یا جک پنوماتیک نیز خوانده می‌شود همان بخشی است که این کار را انجام می‌دهد و در صورت بروز خرابی باید تعمیر یا تعویض آن فورا صورت گیرد. برای این کار نیاز به لوازم اولیه مانند پیچ گوشتی، آچار و چکش پلاستیکی و امثال آن وجود دارد.

در اثر از کار افتادن جک، مشکلاتی از قبیل پایین آمدن صندلی یا از دست رفتن قابلیت تنظیم برای آن پیش می‌آید. این موارد به‌دلیل خالی شدن گاز سیلندر در اثر وزن بالا یا نشستن یکباره و ناگهانی روی صندلی یا مواردی از قبیل گشاد شدن استوانه‌های سیلندر در اثر فرسودگی رخ می‌دهد و نتیجه نهایی آن مشکلات مرتبط با جک و نیاز به تعمیر صندلی اداری در این بخش خواهد بود.

جدا کردن جک با ضربات آرام چکش پلاستیکی، نخستین مرحله از کار است که با دقت و مراقبت لازم صورت می‌گیرد تا آسیبی به پایه‌ها و سایر بخش‌های صندلی وارد نشود. پس از آن نیز آزاد شدن جک صندلی با کمک آچار لوله گیر و چرخاندن آرام آن صورت می‌گیرد. در صورت نداشتن این نوع آچار کار را با باز کردن پیچ‌های صندلی ادامه می‌دهیم که البته زمان‌بر و نسبتا دشوار است.

در مرحله پایانی جک جدید را جایگزین نموده و با طی کردن برعکس مراحلی که در باز کردن صندلی و جدا کردن جک انجام داده‌ایم، بار دیگر صندلی را به شکل اولیه بازمی‌گردانیم.

نکته مهم در این مورد توجه به تهیه جک استاندارد و باکیفیت است که هم در خرید و هم در تعمیر صندلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین محصولی از پمپ هیدرولیک مناسبی برخوردار بوده و مواد مورد استفاده در ساخت آن نیز از کیفیت بالایی بهره‌مند هستند؛ مواردی که به افزایش طول عمر مفید صندلی کمک کرده و از بروز مشکلات ثانویه پیشگیری می‌کنند.

تماس با واحد خدمات

تعمیر و تعویض مکانیزم صندلی

تعمیر صندلی اداری در بخش مکانیزم آن نیز مورد دیگری است که به استفاده بهینه از آن منجر می‌شود. مکانیزم صندلی، بخشی در زیر قسمت نشیمن آن است که به جک صندلی متصل می‌شود. این بخش امکان تنظیم حرکات نشیمن به جلو و عقب و شیب آن را فراهم می‌کند و برای راحتی کاربران بسیار اهمیت دارد. در صورت خرابی این بخش، کلیه امکانات حرکتی و تنظیمات ارتفاع و شیب صندلی اداری از بین رفته یا به‌کلی مختل می‌شود. در این صورت لازم است برای تعمیر آن از طریق کارشناسان آشنا به فن وارد عمل شوید. با توجه به اهمیت این بخش و قطعات به‌کاررفته در آن، توصیه می‌شود در صورت نیاز به تعمیر مکانیزم صندلی اداری، آن را صرفا به افراد حرفه‌ای و آشنا به فن سپرده و از دستکاری بی‌مورد یا سپردن کار تعمیر به افراد غیرحرفه‌ای جدا پرهیز کنید.

تعمیر مکانیزم صندلی اداری

انجام تعمیرات این بخش و تعویض هر بخش از قطعات آن نیز در محل امکان‌پذیر بوده و از این جهت راحتی را برای کاربران این نوع صندلی‌ها به‌دنبال دارد.

تعویض چرخ صندلی

تعمیر صندلی اداری در بخش چرخ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به‌دلیل وابسته بودن حرکت و تغییر مکان این نوع صندلی به چرخ‌ها، می‌توان آن را به‌عنوان بخش محرک و حیاتی این تعمیرات به‌شمار آورد. این بخش از تعمیرات از راحت‌ترین و آسان‌ترین بخش‌‌ها نیز بوده و امکان تعویض آن با ساده‌ترین لوازم وجود دارد. به‌شرط آنکه به شکل اصولی و با طی کردن مراحل به‌طور متوالی و صحیح انجام گیرد.

برای انجام این کار ابتدا صندلی را به شکل وارونه قرار داده و کار را با باز کردن پیچ‌های چرخی که به تعمیر یا تعویض نیاز دارد آغاز می‌کنیم.

در صورت باز نشدن این بخش را روغن‌کاری کرده و مراحل بعدی را پس از نرم شدن پیچ‌ها ادامه می‌دهیم. نصب جدید چرخ که با اندازه‌گیری دقیق انتخاب شده در مراحل بعد صورت می‌گیرد. دقت در انتخاب نوع چرخ‌ها به نصب صحیح و آسان آنها نیز کمک می‌کند. چرخ صندلی اداری در ۲ نوع اصلی پیچی و پیمی تولید و به بازار عرضه می‌شود که مدل پیمی با فشار دادن در جای خود فیکس می‌شود.

در مدل‌های پیچی و دارای رزوه‌ با قرار دادن چرخ در حالت مناسب و هماهنگ نمودن آن با رزوه‌های بدنه می‌توان نسبت به بستن آن به‌طور صحیح اقدام نمود.

از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی که به چرخ‌های صندلی اداری وارد می‌شود، استفاده از آن بر روی فرش و موکت پرزدار است که در بسیاری موارد به خرابی چرخ‌ها منجر می‌شود. بر این اساس توصیه می‌شود از این نوع صندلی تنها بر روی سطوح صاف، سرامیک و پارکت استفاده شود.

تعویض پنج پر صندلی

تعمیر صندلی اداری در بخش پنج پر آن از دیگر مواردی است که می‌تواند صندلی شما را به‌طرز جالبی نو کرده و استفاده از آن را برای مدت بسیار طولانی‌تری ممکن کند. این بخش که به هر یک از شاخه‌های آن یک چرخ متصل است، در اشکال مختلف و با مواد اولیه متنوعی تولید می‌شود. نقش مهم پنج پر صندلی اداری در ایستایی و ثبات این وسیله بسیار زیاد بوده و سهم مهمی از راحتی و ایمنی افراد را حین استفاده تامین می‌کند.

طراحی صنعتی این بخش با محاسبات مهندسی بر مقاومت آن افزوده و صندلی‌های اداری را از این جهت به محصولاتی بادوام تبدیل می‌کند.

استفاده از قطعاتی با مواد اولیه مرغوب در تعمیر این بخش از صندلی اداری دوام نهایی محصول را بالاتر می‌برد. هم‌چنین در صورتی که پنج پر صندلی تخریب شده باشد، تعویض آن از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه خواهد بود.

تعویض پنج پر صندلی

این بخش که با نام پایه صندلی اداری هم شناخته می‌شود با اشکال و متریال مختلف از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده و از طریق بخشی دوجداره به جک متصل است. برای تعمیر آن لازم است ابتدا آن را از جک جدا کنیم که در برخی موارد با دشواری‌هایی روبرو می‌شود. در این صورت لازم است از گزینه روغن‌کاری یا اسپری کردن روان‌کننده روی آن استفاده شود. پس از گذشت مدت زمان لازم، این بخش با راحتی بیشتری جدا می‌شود. سپس می‌توانید پایه جدید را به جای آن نصب کنید.

با توجه به قیمت بالای سیستم‌های اداری، پیشنهاد می‌شود در صورتی که از روش تعمیر و تعویض قطعات آن سررشته‌ای ندارید این کار را به افراد متخصص بسپارید تا بابت تعمیر صندلی اداری خود به شیوه صحیح مطمئن شوید.

تعویض فوم کف و پشت صندلی

تعمیر صندلی اداری در بخش کف و پشت صندلی با کاربرد مواد اولیه مرغوب، اغلب نتایج جالبی داشته و به نوعی عمر دوباره‌ای به آن می‌دهد. این کار در مواردی که فوم در این بخش‌ها پوسیده یا به‌دلایلی پاره شده باشد انجام می‌شود. استفاده طولانی یا نگهداری نادرست و در جای نامناسب می‌تواند دلیل این موضوع باشد. هم‌چنین قرار گرفتن صندلی اداری در هوای نامناسب برای مدت طولانی نیز تاثیر نامطلوبی بر فوم پشتی و بدنه داشته و آن را دچار آسیب می‌کند که در این صورت لازم است نسبت به تعویض آن اقدام شود.

بخش مهمی از راحتی این محصولات به نوع و میزان و البته کیفیت فوم مصرفی در آنها بستگی دارد. در صورتی که به ‌هر دلیل، فوم مصرفی در بدنه صندلی انعطاف خود را از دست داده باشد، نشستن روی آن برای مدت طولانی، بسیار سخت و خسته‌کننده خواهد بود. در این شرایط لازم است با تهیه فوم در یکی از انواع موجود نسبت به تعویض آن اقدام شود.

انواع فوم در مدل‌های زیر برای این کار در بازار موجود است:

  • فوم پلی اتیلن Foam polyethylene
  • فوم پلی یورتان Foam Polyurethane
  • فوم پلی استایرن Styrofoam

کارشناس آشنا به فن در مورد نوع فوم مناسب برای تعمیر صندلی اداری و تعویض پشتی و نشیمن صندلی تصمیم گرفته و با نظر مشتری این کار را به انجام می‌رساند.

تعمیر و تعویض دسته صندلی

تعمیر صندلی اداری از آن جهت که صندلی نقش عمده‌ای در راحتی کاربر ایفا می‌کند دارای اهمیت زیادی است. استحکام دسته صندلی و متریال مرغوب مصرفی در آن از یک سو و مونتاژ و تعویض صحیح آن از سوی دیگر کمک می‌کند تا حتی در صورت خرابی دسته‌های قبلی صندلی اداری، بتوان از دسته‌های جدید و مناسب آن استفاده نموده و با تعویض اصولی این بخش، صندلی اداری خود را تازه و نونوار نمود.

با توجه به تنوع موجود در دسته‌ این نوع صندلی‌ها در انواع انتگرال، چرمی، T شکل و… می‌توان نمونه مناسبی را انتخاب کرد.

هنگام خرید این محصول نیز باید به قیمت، کیفیت و تناسب آن با الزامات کاربردی خود توجه کنیم. برای مثال ارتفاع دسته صندلی از مواردی است که ارتباط مستقیم با راحتی کاربر داشته و نقش مهمی در سلامتی افراد و تاثیر آن بر ستون فقرات هنگام استفاده دارد.

در صورتی که مایلید این کار را انجام دهید لازم است مراحل مورد نظر را یک به یک و به‌طور متوالی به انجام برسانید. برای این منظور مانند سایر مراحل تعمیر صندلی اداری باید ابتدا صندلی را وارونه کرده و بخش مورد نظر را، که در این مورد دسته صندلی است، جدا کنید. برای این کار به آچار نیاز است. در این مورد صندلی را روی میز یا یک سطح بلند قرار داده و سپس مراحل کار را آغاز کنید.

در مرحله نهایی که اتصال دسته جدید است، دقت داشته باشید که این کار کامل و محکم صورت گرفته و دسته جدید لق نزند.

اگر با وجود سالم بودن دسته قدیمی مایل به تعویض آن هستید، معمولا دلایلی از قبیل راحتی یا شیک بودن نمونه جدید مد نظر است. اما در هر حال مراحل تعویض یکسان بوده و دقت و توجه در انجام صحیح آن اهمیت به‌سزایی دارد. با توجه به تاثیر زیادی که دسته صندلی اداری در سلامت کاربر و قرار گرفتن بدن در حالت مناسب دارد، این کار را باید با وجود صرف هزینه‌های مربوطه، مقرون‌به‌صرفه دانست.

تعمیر دسته صندلی

انتخاب دسته مناسب برای صندلی اداری، هم‌چنین تاثیر زیادی در پشتیبانی از قسمت‌های سرشانه و کتف افراد داشته و از بروز درد و مشکلاتی جسمی مثل آرتروز در آنها جلوگیری می‌کند.

کاربرد دسته استاندارد برای این نوع صندلی بدن را هنگام استفاده از این محصولات در بهترین حالت قرار داده و به حفظ سلامتی افراد کمک شایانی می‌کند.

سخن پایانی

تعمیر صندلی اداری با توجه به قیمت بالای این تولیدات، بسیار به‌صرفه‎‌تر از خرید مجدد است. امروزه با وجود قطعات مختلف صندلی‌های سیستم و اداری در بازار، امکان تعویض هر قسمتی از آنها فراهم است.

به این ترتیب می‌توان هر یک از بخش‌های صندلی را در صورت نیاز تعویض کرده و آن را بار دیگر نونوار نمود. انتخاب نمونه‌های مناسب و هماهنگ با هر صندلی در زمان تعویض اهمیت زیادی داشته و به دوام و طول عمر آن اضافه می‌کند. هم‌چنین توجه به مواد مصرفی و برندهای سازنده در این مورد، نقش عمده‌ای در کیفیت کاربردی این قطعات خواهد داشت.

پیشنهاد آخر ما برای کاربران انواع صندلی اداری، تعمیر یا تعویض هر قطعه در کمترین زمان ممکن پس از خراب شدن صندلی است تا مشکل به سایر بخش‌ها سرایت نکند. هم‌چنین توصیه می‌شود این کار را به افراد کاردان و آشنا به فن بسپارید تا بهترین نتیجه را در این زمان دریافت نمایید.

طراحان چیدمان آرک خدمات تعمیر صندلی اداری در تهران و کرج در کمترین زمان ممکن و کیفیت مناسب انجام می دهد

تماس با واحد خدمات