میز تحریر دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی اتاق کودک و نوجوان بدون شک یک کار چالش برانگیز است. شما باید همه وسایل را به درستی در جای خود قرار دهید و این فرصت را فراهم کنید تا فرزند شما بتواند به درستی استراحت کند و از بودن در کنار خانواده و دوستانش لذت ببرد و مهم‌تر از همه بتواند راحت درس بخواند و تمرکز کافی داشته باشد. برای ایجاد فضای مطالعه مناسب برای دخترتان توصیه می‌کنیم که والدین همواره نوجوان را تشویق کنند تا بتواند با موفقیت به هدف خود برسد و همچنین اتاق و میز کامپیوتر دخترانه مناسبی برای مطالعه او در نظر بگیرند.

 

خرید میز کامپیوتر

چگونه بهترین میز تحریر دخترانه مناسبی برای فرزند خود انتخاب کنیم؟

میز تحریر دخترانه در طرح‌ها و سبک‌های مختلف ارائه می‌شوند به همین دلیل اغلب والدین در انبوه ایده‌ها سردرگم می‌شوند. دکوراسیون اتاق فرزند شما باید از معیارهای خاصی برخوردار باشد و عملکرد مطلوبی داشته باشد. ما در این مقاله توجه شما را به مهم‌ترین ویژگی‌های میزهای تحریر دخترانه متمرکز خواهیم کرد و چند نکته مفید برای انتخاب میز برای اتاق فرزندانتان به شما نشان خواهیم داد.

میز تحریر دخترانه

 چه موقع زمان مناسبی برای قرار دادن میز تحریر در اتاق کودک است؟

به محض اینکه بچه‌ها به تنهایی شروع به راه رفتن و بازی کردن با اسباب بازی‌های خود می‌کنند، وجود یک میز در اتاقشان ضروری به‌نظر می‌رسد. کودکان شما می‌توانند به تنهایی با اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های رنگ آمیزی بازی کنند، وقتی بزرگ می‌شوند انجام انواع کارهای هنری را شروع می‌کنند و در سن مدرسه می‌توانند از میز تحریر دخترانه خود برای انجام تکالیفشان استفاده کنند. بنابراین زمان مناسب برای خرید میز تحریر همان سنین پایین است.

طراحی میز تحریر باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

اول از همه شما باید مکان مناسبی برای مطالعه فرزندتان تعیین کنید. به دنبال فضایی باشید که ساکت باشد و صداهای محیط مانع تمرکز او نشوند. در حالت ایده‌آل گوشه اتاق خوابش برای این کار مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به خاطر داشته باشید که او باید فضای کافی برای قرار دادن کتاب‌هایش داشته باشد. پس میزی برای او تهیه کنید که علاوه بر اینکه موجب زیبا‌تر شدن اتاق خواب می‌شود، فضای کافی برای قرار دادن لوازم التحریر و ملزوماتش در اختیار او قرار دهد.

مطلب مرتبط  نکاتی که هنگام خرید میز جلو مبلی شیک بایستی به آن توجه نمایید

خرید میز از فروشگاه

همچنین مبلمان فضای مطالعه باید ساده، راحت و مطابق دکوراسیون اتاق باشد. اگر اتاق دارای تختخواب چوبی است، استفاده از صندلی و میز چوبی بهترین گزینه است. با این حال، اگر تخت فرفورژه در اتاق او وجود دارد، از به کار بردن میز تحریر فرفورژه برای مطالعه خودداری کنید زیرا این نوع میزها همچون میز چوبی راحت نیست. علاوه بر این، همچنین به میزان محفظه‌ها و کافی بودن فضای ذخیره سازی توجه داشته باشید.

میز تحریر دیواری نیز ایده بسیار خوبی برای اتاق کودک است زیرا به هیچ وجه فضای کف اتاق را اشغال نمی‌کند و فرزند شما فضای کافی برای بازی در اتاق خواب خود خواهد داشت.

اگر دو فرزند دارید بهتر است میز مطالعه‌ای انتخاب کنید که یک سطح ساده دیواری شبیه قفسه داشته باشد. در این حالت فضای مطالعه و کار کافی برای دو کودک را فراهم ساخته‌اید و قفسه فوقانی محل مناسبی برای ذخیره سازی کلیه وسایل را برای هر دو کودک شما فراهم می‌کند.

میز تحریر دخترانه

همچنین می‌توانید میزی طراحی کنید که شامل قفسه‌ها‌، کشوها و سایر فضاهای ذخیره سازی نیز باشد تا نیاز هر دو کودک شما را به درستی پاسخ دهد.

اگر میز را خودتان انتخاب و طراحی می‌کنید می‌توانید از سازنده میز بخواهید که با استفاده از لوله‌های فلزی و رویه چوبی میز را بسازید. این امکان برای شما وجود دارد که آن را به هر رنگی که می‌خواهید سفارش دهید و به دیوار وصل کنید، همچنین می‌توانید یک قفسه در بالای آن اضافه کنید.

به یاد داشته باشید زمانی ایده‌های مدرن میز تحریر دخترانه مفید است که باعث ایجاد راحتی فرزندتان شود زیرا ارگونومی نقش ویژه‌ای در طراحی میز تحریر دارد. نوجوانان زمان زیادی را به بازی‌های رایانه‌ای، مرور صفحات در اینترنت، برقراری ارتباط با دوستان در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند و مدت طولانی پشت میز می‌نشینند. میزهای مخصوص نوجوانان معمولا چند منظوره هستند و میز تحریر، میز کامپیوتر، فضای ذخیره سازی و … با هم ترکیب می‌شوند.

مطلب مرتبط  معروف ترین طراح های صندلی اداری دنیا

اصلی‌ترین ویژگی‌های یک میز تحریر دخترانه چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی‌های یک میز تحریر دخترانه در سه عامل کلیدی خلاصه می‌شود که عبارت هستند از:

  • ارتفاع میز
  • راحتی
  • طراحی

هنگام انتخاب میز تحریر دخترانه همیشه باید به یاد داشته باشید که انتخاب صندلی استاندارد به اندازه میز تحریر مهم است. تنظیم قد برای میزهای نوجوان مهم است زیرا کودک از ۱۳ تا ۱۹ به سنین نوجوانی می‌رسد و رشد می‌کند.

برای جلوگیری از درد در شانه‌ها و کمر باید بتوانید ارتفاع را تنظیم کنید تا فضای کاری راحت برای کودک شما فراهم شود.

میز تحریر دخترانه

میز تحریر نوجوان باید فضای کافی برای قرار دادن کتاب، دفتر و دیگر لوازم را فراهم کند. اگر منظم بودن اتاق دخترتان برای شما مهم است به فضای ذخیره سازی میز توجه داشته باشید. کشوهای متعدد از بهم ریختگی اتاق جلوگیری می‌کنند.

به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است میز را به همراه فرزند خود انتخاب کنید زیرا نه تنها بخشی از دکوراسیون اتاق خواب او خواهد بود بلکه فرزند شما قرار است سال‌ها از میز کامپیوتر خود استفاده کند.

چند نکته در طراحی میز تحریر دخترانه برای تمرکز مطلوب و کاهش حواس پرتی‌ها

  • روی میز تحریر دخترتان فقط لوازمی را قرار دهید که به طور روزانه به آن نیاز دارد. به این ترتیب کمتر دچار حواسپرتی می‌شود. اگر وسایل ضروری در دسترس او باشد، مجبور نیست برای پیدا کردن لوازم تحریر خود از پشت میز مطالعه‌اش بلند شود. قلم‌ها، قیچی‌ها، خط‌کش‌ها و پاک‌کن‌ها را در جای خود روی میز قرار دهید، بنابراین زمان زیادی برای جستجو در کشوهای میز تلف نخواهد شد.
  • اکسسوری‌های روی میز را حداکثر به سه مورد محدود کنید. در غیر این صورت کودک شما به خیال پردازی مشغول می‌شود و تمرکز کافی برای انجام دروسش نخواهد داشت.
  • اهمیت خرید صندلی مناسب برای میز تحریر دخترانه را فراموش نکنید. اگر کودک شما قرار است ساعت‌ها به مطالعه دروس و کتاب‌های مورد علاقه بپردازد باید صندلی‌ها او متناسب با فرم بدنش باشند.
  • برای علاقه‌مند شدن کودک‌تان به میز تحریرش خلاقیت به خرج دهید و لوازم تحریر او را مطابق سلیقه‌اش روی میز بچینید. مثلا کتاب‌های داستان و مداد رنگی‌ها را بالای میز قرار دهید تا به نقاشی‌ کردن علاقه‌مند شود.
  • ضمنا علاوه‌بر میز تحریر دخترانه در اتاق کودکان یک صندلی راحت نیز قرار دهید. وجود صندلی در اتاق فرزندتان شرایط مطلوب‌تری برای او فراهم می‌کند.
مطلب مرتبط  چند نکته برای انتخاب یک صندلی اداری مناسب

سخن پایانی

در نهایت مهم است که مکان مطالعه دارای چندین ویژگی باشد. اول اینکه صندلی باید نرم و دارای پشتی باشد، زیرا کودک شما باید از مطالعه پشت میز تحریرش لذت ببرید و حاضر باشد چندین ساعت از روز در اتاق خود بگذراند، وجود یک صندلی مناسب برای سالم ماندن ستون فقرات فرزندتان یک اصل الزامی است.

میز تحریر دخترانه + طراحان آرک

توجه داشته باشید میزی که انتخاب می‌کنید باید اندازه کافی داشته باشد تا فرزند شما بتواند یک رایانه یا لپ تاپ را روی آن قرار دهد، علاوه بر لپ تاپ باید فضای بیشتری برای مطالعه راحت فراهم شود و کودک شما بتواند دفترچه یادداشت یا کتاب درسی خود را نیز روی آن قرار دهد.

توصیه می‌شود برای دختر خود یک مدل میز با قفسه‌ها و کشوهای اضافی انتخاب کنید، به طوری که همه ملزومات برای کار او همیشه در دسترسش باشد. بسیاری از والدین به ندرت به شیک بودن میز تحریر دخترانه توجه می‌کنند و میزی با کیفیت متوسط و با قیمتی مقرون به صرفه خریداری می‌کنند. بنابراین اگر موفقیت کودک شما برایتان ارزشمند است علاوه بر کیفیت میز باید به زیبا بودن آن نیز اهمیت دهید.

منبع: طراحان چیدمان ارک

1 دیدگاه برای “میز تحریر دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. مهدی سرلک گفته:

    واقعا خیلی مطالب کامل و جالبی بود. قطعا خیلی کمک میکنه که برای تهیه و خرید یک میز انتخاب خوبی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

Call Now Button