صندلی کارمندی ارزان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر بعد از سال­ها کار از راه دور و نشستن طولانی مدت و بدون تحرک یک چیز را یاد گرفته باشم، اهمیت داشتن یک صندلی کارمندی خوب است. اما آیا “خوب” بودن به معنی “گران” بودن است؟ آیا واقعاً باید چندین میلیون تومان هزینه صرف جایی راحت برای نشستن و کار کردن کنیم؟ وظیفه ما بررسی و آزمون صندلی­های مختلف و پیشنهاد بهترین موارد متناسب با نیاز شما است. در این مقاله سعی داریم به نیاز افراد با بودجه محدود برای خرید یک صندلی کارمندی ارزان با کیفیت مناسب بپردازیم.

صرف نظر از اینکه محل کارتان کجا باشد، داشتن یک صندلی کارمندی خوب امری اساسی است. می­خواهید صندلی کارمندی بخرید اما نمی­خواهید بابت آن هزینه زیادی کنید: نیازی نیست راحتی یا کیفیت را فدای صندلی کارمندی ارزان کنید. اما در یک صندلی کارمندی ارزان که با بودجه شما تناسب دارد باید دنبال چه ویژگی­هایی باشید؟

صندلی کارمندی ارزان

در این مقاله سعی شده است تا به هر آنچه نیاز است هنگام خرید صندلی کارمندی ارزان بدانید اشاره شود از ویژگی­هایی که باید از آن­ها صرف نظر کنید تا موارد الزامی که حتی با وجود بودجه محدود هم نباید آن­ها را نادیده بگیرید.

ویژگی­های یک صندلی کارمندی ارزان

زمانی که می­خواهید صندلی کارمندی ارزان تهیه کنید به نشیمن گاه و تکیه گاه صندلی و مواد اولیه که در تهیه این قسمت­ها به کار رفته است توجه کنید. قابلیت تنظیم بخش­ های مختلف صندلی و میزان انعطاف­پذیری و کارایی عملکرد از نکات دیگری است که باید مدنظر قرار دهید. بسیاری از صندلی­­ ها از روکش پارچه­ ای ضخیم استفاده می­کنند که باعث احساس راحتی می­شوند اما به سرعت گرم شده و باعث تعریق زیاد می­شوند. در مقابل پارچه مش به دلیل بافت توری مانندش امکان عبور جریان هوا را فراهم می­کند.

مطلب مرتبط  تاثیر میز جلو مبلی خاص بر دکوراسیون داخلی

اگر دنبال قابلیت­ های تنظیم دسته­ های صندلی، تغییر زاویه پشتی و ارتفاع صندلی، روکش چرم طبیعی و انطباق حداکثری با اصول ارگونومیک هستید باید قید صندلی کارمندی ارزان را بزنید. اما به طور کلی از دید استاندارد، صندلی­ کارمندی ارزان قفل دوحالته دارد. از مکانیزم تیلیت برخوردار است که در زیر صندلی نصب می­شود. این مکانیزم برای قرار گرفتن در حالت استراحت برای کاربر، به طور همزمان پشتی و نشیمن صندلی را حرکت می­دهد.

چگونه به بهترین نحو  از صندلی های کارمندی استفاده کنیم؟

در صندلی های کارمندی به مکانیزم تیلت مکانیزم بدون تسمه یا بدون براکت می­گویند. زمانی که قفل این مکانیزم آزاد باشد، در صورتی که پشتی صندلی جا به جا شود، نشیمن صندلی هم همزمان و همراه با آن جا به جا می­شود. در این حالت، کافی است کاربر با کمر خود به پشتی صندلی فشار بیاورد و در واقع تکیه گاه را به عقب هل دهد تا نشیمن صندلی هم همراه با آن کمی جمع شود و با این کار زاویه بین پشتی و نشمین تغییر کرده و در حالت ثابت باقی بماند.

علاوه بر این در صندلی کارمندی ارزان از پایه­های مقاوم با روکش پلاستیکی استفاده شده و قابلیت چرخش در این صندلی­ها گنجانده شده است. قابلیت چرخش جزو آن مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. این قابلیت برای افزایش بهره­ وری طراحی شده است و به افراد و کارکنان اجازه می­دهد بدون نیاز به بلند شدن در هر زمانی در محل کارشان وظایف خود را انجام دهند.

صندلی کارمندی ارزان

نکاتی که زمان تهیه صندلی کارمندی ارزان باید در نظر بگیرید

مطلب مرتبط  ابعاد میز تحریر استاندارد چیست؟

اولین نکته ­ای که در خرید صندلی کارمندی ارزان باید بدانید انتظار رخ دادن سازش است، یعنی، فدا کردن برخی قابلیت­ها به خاطر قیمت کمتر. اگرچه زمان جستجو برای صندلی کارمندی ارزان با کیفیت­ هایی در این صندلی­ ها مواجه می­شوید که ممکن است فراتر از انتظار شما باشند، اما صرفاً چند مورد است که امکان نشستن طولانی مدت در تمام طول روز را برای شما بدون ایجاد درد و فشار بر روی بدن فراهم می­کنند.

نامتوازن بودن فاصله دسته­ ها از سایر بخش­های صندلی، یعنی، عدم پیروی از اصول ارگونومیک، باعث ایجاد ناراحتی در زانوها و ناحیه کمر می­شود. در صندلی دیگر، ممکن است نشیمن گاه سختی داشته باشد که نشستن طولانی مدت را دشوار می­کند. حالت دیگر زمانی است که صندلی با قد شما تناسب ندارد.

البته توجه کنید هر صندلی با هر کیفیتی در نهایت بعد از مدت زمان طولانی نشستن آزاردهنده می­شود به همین خاطر مهم است که هر چند وقت یک بار و به طور منظم از جای خود بلند شوید، حرکات کششی انجام دهید و خودتان را به اطراف حرکت دهید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید: زمانی که قیمت خیلی پائین باشد دیگر برند چندان اهمیتی ندارد. چون اغلب تولیدکنندگان برای کاهش قیمت نهایی صندلی بسیاری از قابلیت­ هایی که در حقیقت وجه تمایز تولیداتشان با سایر رقبا می­شوند را کنار می­گذارند، بنابراین، صندلی نهایی بسیار شبیه رقبا خواهد بود.

صندلی کارمندی ارزان قیمت

حرف آخر

با همه آنچه در بالا درباره صندلی کارمندی ارزان گفته شد، به خاطر داشته باشید ارزان بودن الزاماً به معنی بد و بی کیفیت بودن نیست. گاهی یک صندلی اداری خوب و ارزان قیمت که قابلیت­ های کمتری نسبت به نمونه گران قیمت خود دارد می­تواند همان عملکردی را به شما بدهد که برای انجام وظایف کاریتان نیاز دارید.

مطلب مرتبط  میز کامپیوتر مدرن و شیک را از کجا بخرم ؟

با این همه صندلی کارمندی ارزان می­تواند زیبا و خوب باشد اگر نکات ظریفی در آن­ رعایت شده باشد. به عنوان مثال، صندلی که از طرح­ها و رنگ­های زیبا برای جذابیت ظاهری صندلی برخوردار است؛ نشیمن گاه پهن و ضخیم دارد؛ پشتی آن به خوبی از کمر شما پشتیبانی می­کند؛ وجود قابلیت حرکت صندلی به اطراف و چرخ ­های مقاومی که با وجود روکش خوب به آسانی در مرور زمان از بین نمی­روند؛ تا آنجا که قیمت اجازه می­دهد متناسب با اصول ارگونومیک طراحی شده است و به شما همان عملکردی را می­دهد که در ذهن دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

Call Now Button