صندلی کارمندی نیلپر چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی صندلی کارمندی نیلپر ، موضوعی که در این مقاله به آن می پردازیم. دهه ۷۰ شمسی در ایران با ظهور تکنولوژی جدیدی همراه بود. ورود رایانه به بازار ایران باعث پدید آمدن نیازهای جدیدی در افراد شد. این نیاز یعنی وجود صندلی راحت برای کار با رایانه و نشستن طولانی مدت روی صندلی ها، شرکت نیلپر را بر آن داشت تا به طراحی و تولید صندلی هایی متناسب با این نیاز افراد اقدام کند. در حال حاضر شرکت نیلپر یکی از شرکت های پیشرو در طراحی صندلی های راحت و مدرن است.

حال اگر شما جز افرادی هستید که به سلامت خود در محیط کار اهمیت می دهید و روزانه هشت ساعت یا بیشتر روی صندلی­ های کارمندی و اداری می­ نشینید که چندان راحت نیستند باید با ویژگی صندلی کارمندی آشنا شوید.

با کمک صندلی کارمندی نیپلر با کمردرد و مشکلات ناشی از آن خداحافظی کنید. اگر برای زمان طولانی روی صندلی بشینید که به طور اصولی و بر اساس قواعد ارگونومیک طراحی نشده باشد، سلامت جسم شما به شدت در معرض خطر خواهد بود.

ویژگی صندلی کارمندی نیلپر

صندلی که طراحی بدی داشته باشد منجر به بسیاری از بیماری­ها مثل خستگی، کمر درد، درد در ناحیه بازو، درد شانه، گردن درد و بروز مشکلاتی در پاها می­شود. ویژگی صندلی کارمندی با ویژگی­های منطبق با اصول ارگونومیک و استفاده از بهترین مواد اولیه در ساخت صندلی، نه تنها احتمال بروز چنین بیماری­ هایی را به صفر می­رسانند بلکه عملکرد و کارایی را هم در بازه­های کاری طولانی مدت افزایش می­دهند.

برای اینکه متوجه شوید ویژگی صندلی کارمندی چیست و چطور بهترین صندلی­ ها را برای کارهای اداری و روزمره شما طراحی می­ کند اول باید با مفهوم ارگونومی آشنا شوید و سپس ویژگی صندلی کارمندی را بدانید.

[/ux_text] مشاهده محصولات نیلپر در فروشگاه

 منظور از ارگونومی چیست؟

ارگونومیک یک شاخه از علم است که به مهندسی انسان یا بیوتکنولوژی هم شناخته می­ شود. این حوزه علمی به این پرسش می­ پردازد که چطور می­ توان اشیاء را طراحی یا کنار هم قرار داد تا به بهترین شکل ممکن امکان عملکرد و تعامل ایمن و آسان انسان فراهم شود.

مطلب مرتبط  رنگهای مینیمال برای میز کامپیوتر خاص

به عنوان مثال، صندلی ارگونومیک صندلی است که برای پشتیبانی بهتر از بدن انسان طراحی شده است و شامل ملاحظاتی مثل وضعیت قرار گرفتن بدن، راحتی و سلامت می­ شود.

ویژگی صندلی کارمندی نیلپر

یک صندلی ارگونومیک چه ویژگی­ هایی دارد؟

صندلی­ های کارمندی و اداری با طراحی ارگونومیک یک سری ویژگی دارند که باعث می­ شود وضعیت بدن شما در بهترین حالت بوده و حمایت درستی از کمر، گردن، بازوها و سایر اعضای بدن شود. برای اینکه واقعاً متوجه مزایای صندلی ارگونومیک شوید، باید اول یاد بگیرید که چطور درست بنشینید:

  • فاصله بازوها از صفحه کامپیوتر نباید کم باشد. به طور ایده آل، بالای مانیتور باید هم سطح با چشمان شما باشد.
  • صاف بنشینید و قوز نکنید. گردنتان باید در حالت راحت و خنثی قرار داشته باشد. یعنی هیچ نیرویی روی گردنتان احساس نکنید.
  • بازوهایتان را موازی با سطح زمین نگه دارید.
  • جوری بنشینید که کف پاهایتان بر روی زمین قرار بگیرد. پاهایتان را روی هم قرار ندهید. این کار باعث گردش بهتر خون در پاهایتان می­شود.

ویژگی صندلی کارمندی چیست؟

در اینجا فهرستی از مهم­ترین ویژگی صندلی کارمندی برای مصارف مختلف ارائه می­ شود. ویژگی صندلی کارمندی شامل موارد زیر است:

  1. پشتی

اولین ویژگی صندلی کارمندی وجود تکیه گاه یا پشتی راحت است؛ پشتی هایی که می توانید برای مدت طولانی به آن تکیه دهید بدون اینکه مشکلی برای کمرتان ایجاد شود. عرض پشتی و تکیه گاه صندلی به طور ایده آل باید ۳۰ تا ۴۸ سانتی متر باشد و به شکلی طراحی شده باشد که از منحنی ستون فقرات به ویژه در ناحیه تحتانی حمایت کند. اگر صندلی با ترکیب پشتی و نشیمن گاه طراحی شده باشد، در این صورت، پشتی باید در دو زاویه رو به جلو و رو به عقب قابل تنظیم باشد.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین برند صندلی اداری در ایران

در این صندلی­ ها پشتی باید قفلی داشته باشد که بعد از تعیین زاویه و موقعیت درست پشتی، بتوانید آن را تثبیت کنید. پشتی سر از قسمت­ های پشت سر و بالای گردن حمایت کرده و خستگی در نواحی شانه و بالا تنه را کاهش می­ دهد.

  1. ارتفاع صندلی

یکی از ویژگی صندلی کارمندی  امکان تنظیم ارتفاع است. ارتفاع یک صندلی اداری خوب باید به راحتی قابل تنظیم باشد، یعنی اهرم پنوماتیک (Pneumatic adjustment lever) داشته باشد. ارتفاع یک صندلی کارمندی با طراحی خوب از کف ۴۰ تا ۵۳ سانتی متر است. این ارتفاع نه تنها به شما اجازه می­دهد ران­ پایتان را موازی با زمین نگه دارید، بلکه کف پاهایتان هم روی زمین خواهند بود. علاوه بر این، ساعد دستتان هم با میز کار هم سطح می­ شود.

  1. نشیمن گاه صندلی

ناحیه تحتانی ستون فقرات شما یک منحنی طبیعی دارد. نشستن طولانی مدت حتی با وجود تکیه گاه مناسب باعث تخت شدن این منحنی شده و فشارهای غیرطبیعی بر این ناحیه حساس وارد می­ کند. وزن شما باید به طور مساوی روی نشیمن گاه صندلی توزیع شود. پس در کف صندلی دنبال منحنی و پستی و بلندی باشید که از جمله ویژگی صندلی کارمندی است.

صندلی باید از هر دو طرف باسن ۲٫۵ سانتی متر یا بیشتر بسط داشته باشد تا بیشترین راحتی را احساس کنید و فوم پلی اورتان تزریق سرد (همانند فوم صندلی خودرو) و عدم افت ضخامت باعث حفظ این ارتفاع می شود. علاوه بر این شیب کف صندلی باید قابلیت تنظیم رو به جلو یا عقب داشته باشد یا به عبارتی کفی متحرک با مکانیزم اتوماتیک دارد تا فضا برای تغییر حالت بدن و کاهش فشار بر پشت ران­هایتان فراهم شود.

  1.  مهم ترین ویژگی صندلی کارمندی ; مواد اولیه

یک صندلی خوب باید از مواد اولیه بادوام ساخته شود. همچنین، روی صندلی و پشتی، به ویژه جایی که ناحیه تحتانی کمر با صندلی در تماس است باید با یک روکش جنس مرغوب پوشیده شده باشد به همین دلیل فریم بدنه جنس پلیمر است. مواد اولیه­ ای که هوا را خود عبور داده و رطوبت و گرما را جذب نمی­ کنند از جمله بهترین ویژگی صندلی کارمندی است.

  1. دسته صندلی

دسته­ ها به کاهش فشار روی کمر کمک می­ کنند. اگر عرض و ارتفاعشان هم قابل تنظیم باشد تا به کارهایی مثل خواندن و نوشتن کمک کنند، بهتر هم می­ شود. این کار به کاهش تنش در شانه و گردن و جلوگیری از سندرم تونل کارپال (Carpal-tunnel syndrome) کمک می­ کند. از جمله ویژگی صندلی کارمندی این است که دارای دسته صندلی پهن، بالشتک مناسب و دسته ­های قابل تنظیم با جنس انتگرال یا (پلی اورتان تزریقی) است.

  1. چرخش و حرکت

یک صندلی کارمندی مناسب انتخاب کنید که بتوانید آن را بچرخانید و دیگر نیازی به تاب دادن و کشیدن ستون فقراتتان نباشد. دنبال کاستوری (Caster) باشید که حتی زمانی که صندلی به حالت خوابیده بوده یا در موقعیت­ های مختلف قفل شده است، امکان حرکت را فراهم کند. اگر سطح زمین سخت است، بهتر است صندلی چرخ ­های پلاستیکی نرم داشته باشد. به عبارتی ویژگی صندلی کارمندی این است که دارای چرخ­های ژله­ای با روکش UPاست که در مقابل سایش تا ۵۰۰۰۰ مرتبه مقاومت دارد.

مطلب مرتبط  مشخصات یک صندلی اداری با کیفیت و خوب

ویژگی صندلی کارمندی نیلپر

موارد ذکر شده از جمله ویژگی تمام صندلی های نیلپر بوداند. علاوه بر این شاخصه­ ها در ادامه هم سایر مشخصه ها برای ویژگی صندلی کارمندی بیان شده است:

  • قفل ۴ حالته یا ۴ زمانه سینکرون یا M2
  • پایه یکپارچه دایکست با قابلیت تولید با متریال آلومینیومی و پلاستیکی
  • پودر شوندگی در اثر استفاده و تغییر شکل ناشی از آن در طول عمر صندلی (برخلاف فوم­های گرم)

2 دیدگاه برای “صندلی کارمندی نیلپر چه ویژگی هایی دارد؟

  1. سیاوش ملکی گفته:

    به نظر میرسه با توجه به توضیحاتی که در مطالب داده شده تعداد کمی از شرکتها موضوع رعایت ارگونومیک رو در تولیداتشون کرده باشن.

  2. مجتبی گفته:

    من هم با نظر آقای ملکی موافقم .
    صندلی کارمندی نیلپر قطعا یکی از بهترین های بازار مبلمان اداری ایرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button